Happy Content tecknar avtal värt 3 miljoner

Happy Content fortsätter att växa. Nu ska vi hjälpa 17 inlandskommuner i norra Sverige med kommunikationstjänster.
– Vi är stolta över att få jobba med att stärka inlandet och bidra till högre utbildning och kompetensförsörjning med vår expertis inom content och spridning, säger Jonas Andersson, vd Happy Content. 

Det är Akademi Norr och Lapplands kommunalförbund som har tecknat ett avtal med Happy Content – till ett värde av tre miljoner kronor. Akademi Norr och Lapplands Kommunalförbund, som tillsammans representerar 17 inlandskommuner i norra Sverige, har redan tagit hjälp av Happy Content under ett par år. Men nu förstärks samarbetet ytterligare.
– Det är inspirerande att få jobba mer med Happy Content. Det har visat sig vara avgörande för oss när det gäller att nå ut till våra målgrupper, få genomslag, skapa intressant innehåll och göra våra inlandskommuner synliga, säger Martin Bergvall, verksamhetschef på Akademi Norr.  

Tillsammans med Lapplands kommunalförbund har Akademi Norr som syfte att initiera, samordna och genomföra högre utbildning. Happy Content har bland annat hjälpt till att utveckla och marknadsföra en digital utbildningsmässa, som redan under lanseringsåret blev en av landets största i sitt slag. En satsning som nu får en fortsättning och som intensifieras.
– När norra Norrland växer behöver vi höja kompetensen och få fler utbildningar. Vi behöver nå ut till alla våra målgrupper: beslutsfattare, utbildningsanordnare och blivande studenter. I det är kommunikationen oerhört viktig. Nu är målet att ytterligare optimera den fina spridningen vi redan har fått.

Happy Content har ett silver i nationella tävlingen Swedish Content Awards och sedan tidigare bland andra kunder som ABB, HiQ, Metso Outotec och Happy Homes.